Reklamacja towaru

W sytuacji kiedy zakupiony produkt posiada wady lub uległ uszkodzeniu w okresie obowiązywania gwarancji (12 miesięcy od daty zakupu), przysługuje Państwu prawo do reklamacji towaru, która musi zostać złożona w formie pisemnej. W pierwszej kolejności prosimy o pobranie i wypełnienie formularza reklamacji (pobierz).

Wadliwy towar należy właściwie zabezpieczyć, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu, dołączyć do niego formularz reklamacji wraz z kopią dokumentu zakupu (bardzo prosimy o doklejenie wymienionych dokumentów na wierzchu paczki) i odesłać na nasz adres:

DIESEL CZĘŚCI
ul. Golfowa 5
94-406 Łódź

Szczegółowe warunki gwarancji znajdą Państwo w zakładce „Gwarancja”.

Uszkodzenie paczki/towaru w transporcie

W momencie odbioru przesyłki należy dokładnie sprawdzić stan i zawartość opakowania. Jeżeli otrzymali Państwo paczkę uszkodzoną lub z niepełną zawartością, konieczne jest spisanie protokołu szkody wraz z kurierem. Bardzo ważne aby kontroli stanu i zawartości paczki dokonać przy kurierze, a protokół szkody wypisany został z datą odbioru paczki. Istotne jest również to, aby w protokole rzetelnie opisany został stan paczki i wszelkie widoczne uszkodzenia opakowania (np. wgnieciony karton, rozerwane opakowanie, itp.). Proszę pamiętać, że prawo konsumenckie gwarantuje możliwość sprawdzenia stanu i zawartości paczki w obecności kuriera.

Następnie skan protokołu szkody wraz ze zdjęciami uszkodzonej paczki prosimy odesłać do nas drogą mailową na adres: e-sklep@diesel-czesci.pl. Skontaktujemy się z Państwem i udzielimy dalszych informacji w zakresie realizacji zamówienia i likwidacji powstałej szkody.

Zabezpieczenie towaru do transportu

W sytuacji kiedy pojawia się konieczność odesłania części do siedziby naszej firmy, prosimy o skorzystanie z kilku poniższych zasad, które pozwolą uniknąć uszkodzenia towaru w transporcie i przyspieszą proces reklamacji. Szczególną uwagę należy zwrócić na towary o znaczących gabarytach i wadze (bloki silnika, głowice, wały korbowe), w tych przypadkach zabezpieczenie przesyłki (skrzyni, kartonu, palety) powinno być podwójne. 

  • pakując towar skorzystaj z otrzymanego od nas opakowania wraz z wypełniaczami i całą zawartością
  • zabezpiecz towar przed przemieszczaniem się wewnątrz opakowania
  • zwróć szczególną uwagę na elementy wystające, odsłonięte i narażone na uszkodzenie także przez pozostałe odsyłane w paczce części
  • użyj dodatkowych wypełniaczy aby szczelnie wypełnić całą przestrzeń kartonu lub opakowania
  • starannie zaklej/zafoliuj przesyłkę do transportu
  • dołącz do przesyłki formularz reklamacji oraz kopię dowodu zakupu, a jeżeli reklamacja dotyczy uszkodzonej w transporcie paczki to także formularz szkody spisany z kurierem
  • zachowaj dowód nadania przesyłki
  • poinformuj nas mailowo lub telefonicznie o numerze przesyłki i nazwie firmy która dostarczy zwrot