REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO DIESEL CZĘŚCI

§1
Postanowienia ogólne

1. Sklep internetowy DIESEL-CZESCI.PL zwany dalej Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu.

2. Właścicielem Sklepu jest: Diesel Części Małgorzata Wołodko z siedzibą w 94-406 Łódź, Golfowa 5, NIP: 726-165-09-76, REGON: 471226200, tel: +48 (42) 683 13 38, e-mail: e-sklep@diesel-czesci.pl

3. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.

4. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.

5. Na sklepie prezentowane są zarówno ceny netto (bez podatku VAT) jak i brutto (zawierające podatek VAT).

6. Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.

§2
Zamówienia

1. Zamówienia można składać w następujący sposób:

a) poprzez dodanie towaru do koszyka i wypełnienie formularza zamówienia,

b) emailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu,

c) telefonicznie na numery przeznaczone do składania zamówień, dostępne na stronie internetowej Sklepu w zakładce Kontakt.

2. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia emailem lub telefonicznie. Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.

3. Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.

4. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez handlowca, co zostaje potwierdzone zmianą statusu zamówienia w mailu przysłanym Klientowi przez Sklep.

5. Możemy odmówić przyjęcia lub dopełnienia każdego zamówienia, zgodnie z naszą wyłączną wolą, włączając w to bez ograniczeń, jeśli:

5.1 Jest błąd w cenie lub w opisie, który jest oczywisty i niepomijalny i mógł być rozsądnie uznany jako błąd w druku, gdy zamówienie zostało złożone;

5.2 Płatność klienta została odrzucona;

5.3 Nie posiadamy wystarczających zapasów aby dostarczyć produkt, który został zamówiony;

5.4 Nie dostarczamy na obszar, w którym znajduje się adres dostawy klienta; albo

5.5 Dostawa nie jest możliwa albo praktyczna dla nas lub mamy inne wątpliwości co do adresu dostawy, który wskazał klient.

6. Jeśli odmówimy przyjęcia zamówienia zgodnie z niniejszym Punktem 5, nie będziemy zobowiązani zaproponować żadnej rekompensaty za poniesione straty.

7. Zamówienia wysyłane za granicę Polski nie są realizowane z forma płatności „za pobraniem”.

§3
Płatności

1. Klient ma do wyboru formy płatności określone w zakładce Ustawienie konta / Metody płatności.

2. Sklep przyjmuje płatności kartami płatniczymi: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro.

3. Ceny przesyłek określone są według wewnętrznego cennika sklepu i uzależnione od wagi oraz gabarytów zamówionego towaru.

4. Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.

5. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.

6. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

§4
Wysyłka towaru

1. Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm wysyłkowych (np. DPD, DHL, TNT, FedEx, UPS) lub udostępnia do odbioru przez klienta w siedzibie firmy. Koszt dostawy uzależniony jest od wagi zamówienia i ustalany indywidualnie. 

2. W przypadku płatności za pomocą karty płatniczej, termin realizacji zamówienia jest liczony od chwili pozytywnej autoryzacji transakcji.

3. W przypadku gdy wysyłka towaru jest realizowana po przedpłacie, termin wysyłki wydłuża się o okres pomiędzy złożeniem zamówienia, a datą zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sklepu.

4. Czas realizacji zamówienia wskazywany przez dział handlowy Sklepu, jest zawsze liczony w dniach roboczych.

5. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - czas realizacji zamówienia zależny jest od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

6. Niektóre produkty i zamówienia mogą wymagać osobnego opakowania w zależności od wymiarów produktu lub wagi. Produkty te mogą być wysyłane osobno. Klient zostanie wówczas poinformowany o takim zdarzeniu oraz o niestandardowych cenach dostawy. Zgoda klienta będzie konieczna do przeprowadzenia dalszych procesów dostawy

§5
Reklamacje

1. Podstawą przyjęcia reklamacji jest przedstawienie przez Klienta dowodu zakupu towaru (paragon fiskalny lub faktura VAT).

2. W przypadku niezgodności towaru z umową Klient powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z opisem niezgodności.

3. Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni roboczych od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności. W przypadku, gdy weryfikacja niezgodności wymaga zasięgnięcia opinii biegłego, bądź przedstawiciela producenta towaru, termin do ustosunkowania się Sklepu ulega przedłużeniu o czas uzyskania przez Sklep takiej opinii.

4. Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sklep.

5. Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.

6. W celu rozpatrzenia reklamacji klient powinien wypełnić oraz dostarczyć formularz reklamacyjny dostępny na stronie sklepu w zakładce Obsługa klienta / Pliki do pobrania. Zakładka ta znajduje się w menu na górze strony.

§6
Prawo odstąpienia od umowy

1. Na podstawie Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. Klient ma prawo odstąpienia od umowy.

2. Prawo odstąpienia od umowy jest skuteczne jeżeli Klient złoży Sklepowi, w terminie 14 dni od odbioru towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

3. Klient zwraca towar do Sklepu w terminie 14 dni od daty zakupu. Zwrócony towar powinien być w stanie nienaruszonym, w tym powinien być kompletny, w fabrycznym opakowaniu, nie może nosić śladów eksploatacji. Koszty przesyłki ponosi Klient.

4. W celu rozpatrzenia zwrotu klient powinien wypełnić oraz dostarczyć formularz odstąpienia od umowy (osoba fizyczna) lub formularz zwrotu towaru (firma) dostępny na stronie sklepu w zakładce Obsługa klienta / Pliki do pobrania. Zakładka ta znajduje się w menu na górze strony.

5. W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki, Sklep sprawdzi stan przekazanego produktu.

6. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia zwrotu. Sklep w terminie 7 dni od sprawdzenia towaru zwraca Klientowi zapłaconą kwotę, pomniejszoną o koszty realizacji zamówienia. Klient powinien wskazać numer rachunku bankowego, na jaki ma zostać przelana zwracana kwota.

7. W przypadku naruszenia przez Klienta warunków określonych w ust 2 i 3 powyżej oświadczenie o odstąpieniu od umowy jest bezskuteczne, towar nie podlega zwrotowi, a Sklep nie zwraca Klientowi zapłaconej kwoty.

8. Podstawą zwrotu towaru jest posiadanie oryginalnego, niezniszczonego opakowania dostarczonego przez producenta.

9. Zamawiającemu nie będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo do zwrotu towaru, chyba, że na podstawie indywidualnego ustalenia ze Sprzedawcą postanowiono inaczej.

10. Wszelkie informacje dotyczące reklamacji należy kierować na adres e-mail: reklamacje@diesel-czesci.pl

§7
Ochrona prywatności

Działając zgodnie z art. 13 ust. 1 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1), dalej jako:” RODO” informujemy, że: 

1. Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia.

2. Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sklepu materiałów reklamowo – promocyjnych, w postaci biuletynu handlowego.

3. Klient ma prawo wglądu do swoich danych i ich korekty, a także do żądania usunięcia.

§8
Własność intelektualna

Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.

§9
Wejście w życie i zmiany Regulaminu

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.

2. Sklep zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta.