Zwrot towaru

Na towary zakupione w firmie DIESEL CZĘŚCI przysługuje Państwu prawo zwrotu w uzasadnionych przypadkach i w terminie 7 dni od daty odebrania przesyłki. Zwrotowi nie podlegają towary bez oryginalnego opakowania i noszące ślady użytkowania. W przypadku zamówień złożonych przez sklep internetowy prosimy o pobranie i wypełnienie formularza zwrotu (pobierz), a następnie odesłanie go drogą mailową na adres: e-sklep@diesel-czesci.pl

Firma DIESEL CZĘŚCI zastrzega sobie prawo odliczenia opłaty manipulacyjnej o wartości do 15% od zwracanych towarów. Opłata związana jest z kosztami poniesionymi na etapie przygotowania zamówienia do wysyłki.

Klientom indywidualnym prawo zwrotu towaru przysługuje tylko w przypadku transakcji zakupu zawartych poprzez sklep internetowy. Aby dokonać zwrotu konieczne jest pobranie i wypełnienie formularza odstąpienia od umowy (pobierz) i odesłania go na adres mailowy: e-sklep@diesel-czesci.pl. Na pisemne poinformowanie nas o odstąpieniu od umowy przysługuje 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Od tej chwili mają Państwo kolejne 14 dni na odesłanie towaru.

Transport zwracanych części odbywa się na koszt zwracającego. Bardzo prosimy o odpowiednie zabezpieczenie towaru do transportu tak aby nie uległ uszkodzeniu (szczegóły poniżej). Zwracany towar wraz z formularzem zwrotu i kopią dowodu zakupu proszę odesłać na adres:

DIESEL CZĘŚCI
ul. Golfowa 5
94-406 Łódź

Na paczkę proszę nakleić etykietę zwrotu (plik do pobrania)

 

Uszkodzenie paczki/towaru w transporcie

W momencie odbioru przesyłki należy dokładnie sprawdzić stan i zawartość opakowania. Jeżeli otrzymali Państwo paczkę uszkodzoną lub z niepełną zawartością, konieczne jest spisanie protokołu szkody wraz z kurierem. Bardzo ważne aby kontroli stanu i zawartości paczki dokonać przy kurierze, a protokół szkody wypisany został z datą odbioru paczki. Istotne jest również to, aby w protokole rzetelnie opisany został stan paczki i wszelkie widoczne uszkodzenia opakowania (np. wgnieciony karton, rozerwane opakowanie, itp.). Proszę pamiętać, że prawo konsumenckie gwarantuje możliwość sprawdzenia stanu i zawartości paczki w obecności kuriera.

Następnie skan protokołu szkody wraz ze zdjęciami uszkodzonej paczki prosimy odesłać do nas drogą mailową na adres: e-sklep@diesel-czesci.pl. Skontaktujemy się z Państwem i udzielimy dalszych informacji w zakresie realizacji zamówienia i likwidacji powstałej szkody.

 

Reklamacja towaru

W sytuacji kiedy zakupiony produkt posiada wady lub uległ uszkodzeniu w okresie obowiązywania gwarancji (12 miesięcy od daty zakupu), przysługuje Państwu prawo do reklamacji towaru, która musi zostać złożona w formie pisemnej. W przypadku zamówień zrealizowanych przez sklep internetowy, prosimy o pobranie i wypełnienie formularza reklamacji (pobierz).

Wadliwy towar należy właściwie zabezpieczyć, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu, dołączyć do niego formularz reklamacji wraz z kopią dokumentu zakupu (bardzo prosimy o doklejenie wymienionych dokumentów na wierzchu paczki) i odesłać na nasz adres:

DIESEL CZĘŚCI
ul. Golfowa 5
94-406 Łódź

Szczegółowe warunki gwarancji znajdą Państwo w zakładce „Gwarancja”.

 

Zabezpieczenie towaru do transportu

W sytuacji kiedy pojawia się konieczność odesłania części do siedziby naszej firmy, prosimy o skorzystanie z kilku poniższych zasad, które pozwolą uniknąć uszkodzenia towaru w transporcie i przyspieszą proces zwrotu bądź reklamacji. Szczególną uwagę należy zwrócić na towary o znaczących gabarytach i wadze (bloki silnika, głowice, wały korbowe), w tych przypadkach zabezpieczenie przesyłki (skrzyni, kartonu, palety) powinno być podwójne. 

  • pakując towar skorzystaj z otrzymanego od nas opakowania wraz z wypełniaczami i całą zawartością
  • zabezpiecz towar przed przemieszczaniem się wewnątrz opakowania
  • zwróć szczególną uwagę na elementy wystające, odsłonięte i narażone na uszkodzenie także przez pozostałe odsyłane w paczce części
  • użyj dodatkowych wypełniaczy aby szczelnie wypełnić całą przestrzeń kartonu lub opakowania
  • starannie zaklej/zafoliuj przesyłkę do transportu
  • dołącz do przesyłki formularz zwrotu/reklamacji oraz kopię dowodu zakupu, a jeżeli zwrot dotyczy uszkodzonej w transporcie paczki to także formularz szkody spisany z kurierem
  • zachowaj dowód nadania przesyłki
  • poinformuj nas mailowo lub telefonicznie o numerze przesyłki i nazwie firmy która dostarczy zwrot